valpbilder

Canon EOS 600D + Sigma EX 30mm f/1.4 DC
 
För drygt en och en halv vecka sedan var vi på besök i Frebro, hos Sara, som är Drömmas uppfödare. Tanken med besöket var att gosa med valpar och då passade jag självklart på att också ta med mig kameran och fotografera lite valpbilder. Det nya objektivet satt på och med det har jag absolut inget negativt att säga om. Älskar den låga bländaren och brännvidden är perfekt! Mitt nya favoritobjektiv, helt klart!
Å andra sidan är inte valpar det lättaste att fokusera på, speciellt inte när dom för det mesta bara springer omkring och busar. Men gulliga är dom allt!


Jasmine Lundvall    •     •   http://jxsmine.blogg.se/

Döööör vad söta!!

Svar: Visst är dem? Urgulliga ju!
Rebecca Ritzén

Annika    •     •   http://blogofphoto.webblogg.se

Men fy vad söta <3

Svar: såå söta. jag vet!
Rebecca Ritzén

Terése Bouvier    •     •   http://bouvierbaby.se

Men vilka sötisar!

Är det där ett objektiv du kan rekommendera förresten. Är på jakt efter ett mångsidigt objektiv som är ljusstarkt, har snabb autofokus och inte kostar skjortan. Har varit inne länge på Canon EF 85mm f1.8 USM nämligen, men kanske blir för begränsad med ett sådant om jag vill ge mig på att fota något i rörelse.... Aaah, är så svårt det här med objektiv :P

Svar: Jag hade tidigare ett Canon EF 50mm f1.8 som jag var väldigt nöjd över. Perfekt till porträttfotografering bland annat. Det ligger precis under tusenlappen! Kände mig dock begränsad med det objektivet då man ofta kom väldigt nära, exempelvis när man skulle fotografera ett fikabesök eller något sådant. Och i somras så tappade jag det i backen och hade redan sen innan funderingar på att köpa ett 30 eller 35mm just för att få det där extra utrymmet när jag fotograferade. Eftersom jag inte ville punga ut allt för mycket pengar så blev det till slut Sigma 30mm f1.4 som föll mig i smaken, dels för priset och extraerbjudandet på fotomässan men också för att jag kikat på det rätt länge. Annars finns ju alternativet Canon 35mm men som sagt så är det lite dyrare. Om inte annat så är ju fasta objektiv väldigt ljusstarka och jag älskar att man kan ha så låg bländare.
Du nämnde också att du tittat på 85mm? Jag tror att vi har ett sådant i skolan som jag fått testa som jag också var väldigt nöjd över. Är helt kär i fasta objektiv tror jag! Men i alla fall, vilket objektiv du väljer beror ju självklart vad du ska ha det till. 85mm kanske är för inzoomat och gör att du känner dig begränsad? Eller så är det just den brännvidden du letar efter?

Allt som allt är jag supernöjd med mitt 30mm och det är det objektivet som från och med nu kommer vara mitt ”standardobjektiv” och väldigt ofta sitta på kameran.

Nu blev det ett väldigt långt svar men jag hoppas du fick svar på din fråga! Om inte annat är du mer än välkommen att ställa mer frågor. kram
Rebecca Ritzén

MATILDA    •     •   http://matildays.forme.se

Men åh så söta jag dööör! :)

Svar: hihi ja visst är dem!
Rebecca Ritzén










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype